10 kroków do lepszego samopoczucia

KROK 1. ODKWASZAJ ORGANIZM, UNIKNIESZ CHORÓB
Jedząc bardzo dużo słodyczy, białego pieczywa, krowiego mleka, a także przemysłowego mięsa wieprzowego i przetworzonej żywności doprowadzamy do spadku współczynnika pH poniżej naturalnego i pożądanego poziomu. To sprawia, że nasz organizm zamiast „skupić się“ na trawieniu i wykorzystywaniu spożytych pokarmów na regenerację komórek, odżywienie czy dotlenienie organizmu, zużywa część swoich sił na przywrócenie współczynnika pH do niezbędnego poziomu – pH krwi wynosi od 7,35 do 7,45, a więc jest lekko zasadowe.

Prawidłowe pH zachowasz, spożywając dużo ekologicznych – pozbawionych zbędnej chemii produktów:

-zielone, czerwone i bulwiaste warzywa,
-ziarna i orzechy,
-pieczywo bez nowoczesnej odmiany pszenicy (dopuszczalny jest orkisz i płaskurka),
-zieloną herbatę czy zieloną kawę,
-wodę o alkalicznym pH lub niskim potencjale redox,
-nabiał kozi lub owczy
i wiele innych dobroczynnych i smacznych pokarmów, o których piszemy na www.organicmarket.pl

Człowiek dorosły powinien również wypijać minimum pół szklanki wody na godzinę, około 2l dziennie. 

KROK 2. ZAMIAST JEŚĆ, DOSTARCZAJ POŻYWIENIE

Warto wiedzieć, jakie witaminy i składniki odżywcze są nam potrzebne o danej porze roku, aby zaspokoić potrzeby organizmu w zakresie regeneracji, rozwoju czy utrzymania sprawności fizycznej. 

Postaraj się znaleźć żywność typu „organic“ zamiast „fastfood“. Warzywa pochodzące ze sprawdzonych, organicznych upraw są często określane mianem „SUPERFOODS“, ponieważ mają właściwości profilaktyczne w szerokim zakresie chorób. Dostarczają nam minerałów, witamin, aminokwasów i kwasów tłuszczowych.

Poczytaj wiarygodne blogi i to, co piszemy w GoOrganic o żywieniu sezonowym. To wiedza łatwo przyswajalna i wartościowa.

KROK 3. REGULARNIE BADAJ SIĘ U LEKARZA

Warto choć raz na rok sprawdzić w jakim stanie jest nasze zdrowie. Pakiet takich badań nie musi być bardzo obszerny, nie musi być także kosztowny. Ale powinien być przemyślany przez lekarza.

KROK 4. OCZYSZCZAJ SIĘ

Metale ciężkie, środki chemiczne pochodzące z przetworzonej żywności lub chemicznych kosmetyków, pozostałości po lekach, szczepionkach, metabolity pasożytów i grzybni – przez kilkadziesiąt lat zalegają w naszych organach i krwi, a głównie w tkance tłuszczowej – obniżając naszą witalność i niszcząc nasze zdrowie.

Udowodniono korzystny wpływ jednodniowej głodówki na pobudzenie produkcji białych krwinek w szpiku kostnym. Kilkudziesięcio-godzinna głodówka jest silnym, wielokierunkowym sygnałem dla całego organizmu, w skrócie można ten sygnał określić słowami: „brakuje pożywienia-przygotuj się“. Organizm w takiej sytuacji mobilizuje się do czegoś „niedobrego“, a ponieważ nie wie dokładnie czego się ma spodziewać, to mobilizuje wszystkie swoje zasoby. To, co się udało zmierzyć we wspomnianym eksperymencie, to wzrost liczby białych krwinek i pobudzenie do działania szpiku kostnego, ale jest jeszcze szereg innych badań. Głodówkę, jak i zmianę diety np. na owoco-warzywną, warto skonsultować z lekarzem.

KROK 5. AKTYWUJ SWOJE CIAŁO

Polak spędza średnio 4-5 godzin dziennie oglądając telewizję, ale nie ma czasu na ruch czy uprawianie sportu. Leżąc na kanapie nie tylko tracimy formę i zdrowie, ale również dawkę endorfin, które wyzwalają się podczas ruchu.

Ruch to jeden z najważniejszych sposobów na posprzątanie i usunięcie zanieczyszczeń z każdego zakamarka naszego ciała. Jak dochodzi do oczyszczenia? Wzrost przepływu krwi przez nerki, skórę, wątrobę i płuca wymusza w oparciu o różnice stężeń, usuwanie ich z moczem, potem, wydychanym powietrzem czy też metabolizowanie przez komórki wątroby.

Dodatkową zaletą ruchu i jakiejkolwiek aktywności fizycznej jest dotlenienie organizmu.

KROK 6. REGENERUJ SIĘ SNEM I ODPOCZYNKIEM

Żadna witamina – czy z marchewki czy w pigułce – nie postawi Cię na nogi, jeśli nie dasz szansy swojemu ciału na nocną regenerację w przedziale 22:00-06:00. Podczas snu nasz organizm zwalcza bakterie, czyści organy, uruchamia procesy regeneracyjne, usuwa toksyny.

Znanym i prostym sposobem na aktywną regenerację są różnego typu techniki oddychania. Poprzez właściwy oddech mamy wpływ nie tylko na pobieranie tlenu z powietrza, ale też na wydalanie dwutlenku węgla, wodoru, a czasami innych lotnych szkodliwych związków chemicznych możliwych do wydalenia tą drogą.

KROK 7. EDUKUJ SIĘ I GŁOSUJ PORTFELEM

Dostępne w supermarketach owoce i warzywa są uprawiane na polach potraktowanych pestycydami i herbicydami, podlewane chlorowaną wodą, potem woskowane, żeby przetrwać wiele miesięcy magazynowania w rozmaitych warunkach, również podczas transportu. Żeby w „jak najlepszym stanie“ dotrzeć do sklepu i jak najdłużej przetrwać na półce są najczęściej spryskiwane środkami grzybobójczymi. Ilość toksyn, którą spożywamy biorąc do rąk zagraniczne warzywa i owoce, czy nawet swojsko wyglądające jabłka jest tak wielka, że nie jest pewne, czy witaminy z nich pobierane kompensują szkodliwą chemię, którą nieświadomie wprowadzamy do organizmu.

Najłatwiej będzie przyjąć zasadę: jeśli nie jesteś w stanie wypowiedzieć nazwy substancji lub jej nie znasz nie kupuj produktu, który zawiera ją. 

KROK 8 MNIEJ, CZYLI WIĘCEJ

Umiarkowanie w zakupach, stosowanie zasady „mniej znaczy więcej“ oraz rozsądne wydawanie zarobionych pieniędzy przyczyni się do wydłużenia życia i polepszenia stanu zdrowia. Argument, że nie stać nas na jedzenie BIO, przy rozsądnych zakupach będzie nieprawdziwy.  Inwestycja w zdrowie to jedyna, którą można postawić na równi z inwestowaniem w edukację własnego dziecka.

 

KROK 9. PODSŁUCHUJ NATURĘ
Reklama w telewizji, atrakcyjne hasła na billboardach, kolorowe gazety z gwiazdami promującymi najnowsze trendy w modzie i urodzie działa na nas skuteczniej niż rzetelne certyfikaty, krótki skład produktów i brak presji medialnej.  Warto bliżej zapoznać się z certyfikatami BIO, ECOCERT, NORDIC ECOLABEL, ASTMA-ALLERGI DANMARK, AGRO-BIO TEST, COSMÉBIO, UK SOIL ASSOCIATION. Docenić producentów, którzy swoje budżety przeznaczyli na stworzenie zdrowych receptur, badania i certyfikację, a także na ekologiczne opakowania, zamiast na krzykliwe komunikaty reklamowe. Polegajmy na tym, co podpowiada nam zdrowy rozsądek i co podpowiada nam wrodzona intuicja. Jeśli ta zawiedzie, zawsze możemy polegać na ekologicznie zakręconych znajomych.

KROK 10. ŻYJ UWAŻNIE
Jeśli uważasz, że nie masz na to wszystko czasu, to znaczy, że ten materiał jest właśnie dla Ciebie. Zatrzymaj się na chwilę i odpowiedz na pytanie czy jesteś w swoim życiu na właściwych torach, które zapewniają Ci pełną satysfakcję i poczucie równowagi? Czy żyjesz w poczuciu szczęścia i spełniasz się każdego dnia, czy może wykonujesz pracę, której nie cierpisz, spłacając kredyty, których nie chciałeś i nadal nie znasz swoich źródeł radości?

Wpis jest skrótem artykułu Żanety Geltz, który w 2015 roku ukazał się w magazynie "GoOrganic".

Dzielimy się tym, co mamy najlepsze

W Organic Farma Zdrowia wyznajemy i promujemy zdrowy styl życia oparty o dietę z najzdrowszych, najsmaczniejszych i najbardziej naturalnych produktów.

Wierzymy w naturalną jakość i tradycyjny smak. Cenimy ekologiczne: rolnictwo, hodowlę i produkcję żywności.
Czujemy się częścią większej całości. Przyjaźnimy się z Naturą – troszczymy się o los ludzi, zwierząt i roślin.

Dzielimy się owocami naszych poszukiwań, bo znaleźliśmy najlepszą żywność na świecie.