Jakie tofu na jakie danie? Ekspert radzi

Jak przyrządzić tofu aby było smaczne i nie straciło wartości odżywczych?  Odpowiada Agnieszka Kaniewska, ekspert ds. zdrowego odżywiania Organic Farma Zdrowia.

Tofu może zastępować mięso i ser w wielu potrawach. To „serek” sojowy wytwarzany z mleka sojowego i nigari (to naturalna sól – chlorek magnezu pochodzący z wody morskiej). Tofu zawiera dużo białka, dobrej jakości tłuszcze roślinne oraz wapń. Podobnie jak inne produkty sojowe, tofu bogate jest w izoflawony wywierające dodatni wpływ na przyswajanie wapnia. Łagodzi przykre dolegliwości, np. uderzenia gorąca u kobiet w okresie menopauzy.

Tofu ma szerokie zastosowanie, zwłaszcza w kuchni bezmięsnej. Tofu naturalne po wyjęciu z opakowania wymaga sparzenia we wrzątku i następnie doprawienia w celu nadania mu smaku (ma neutralnym smak).

Jak przyrządzać tofu? To zależy od jego rodzaju:

-tofu świeże tzw. jedwabiste (o konsystencji twarożku), którym można zastępować jogurt i śmietanę;

- tofu twarde, kostki w słonawej zalewie - po wyjęciu z opakowania można przechowywać tydzień w wodzie, którą trzeba codziennie zmieniać,

- marynowane - doskonale zastępuje mięso (smakowo również),

- z ziołami, glonami, pestkami dyni - to świetny substytut nabiału,

- tofu wędzone świetnie nadaje się do zupy grochowej, żurku i różnorodnych zapiekanek. Na bazie tofu można przyrządzić pasty, kotlety i pasztety.

Tofu i inne produkty wegetariańskie znajdziecie w naszych sklepach stacjonarnych oraz pod linkiem

https://organic24.pl/category/wegetarianska