2020-04-27 Organic Farma Zdrowia buduje największy w Polsce sklep internetowy i otwiera nowe kanały sprzedaży Organic Farma Zdrowia Spółka Akcyjna

Organic Farma Zdrowia na początku maja uruchomi największy w Polsce magazyn żywności ekologicznej dedykowany wyłącznie pod sprzedaż internetową sklepu Organic24.pl.  Będzie to największy tego typu obiekt w Polsce. Równolegle Spółka opracowała, przetestowała i od zaraz uruchamia w wielu sklepach na terenie Polski nowe możliwości bezpiecznego i wygodnego sposobu realizacji zakupów, w aż 3 wariantach: Click & Collect, Click & Drop oraz Click & Drive.

Już od 2007 roku Spółka Organic Farma Zdrowia posiada jeden z najlepszych i największych sklepów internetowych w Polsce (ekosfera24.pl), specjalizujący się w sprzedaży ekologicznej żywności, naturalnych kosmetyków i środków higieny osobistej i domowej. Jednak do tej pory sprzedaż żywności przez Internet była zarówno w Polsce, jak i w innych, wiodących krajach Europy absolutnym marginesem sprzedaży.
Dlatego też dla Spółki najważniejsza była sprzedaż w sklepach stacjonarnych, z głównym naciskiem na sklepy ulokowane w najlepszych Galeriach i Centrach Handlowych głównych miast Polski. Od zaledwie kilku lat Spółka zaczęła otwierać z sukcesem sklepy przy ulicach i na osiedlach. Ponieważ w strategii Spółki zawsze była sprzedaż w modelu omnichannel-owym (wielokanałowym), to sukcesywnie uruchamiane były lub przejmowane kolejne sklepy internetowe, oraz pracowano nad innymi rozwiązaniami umożliwiającymi zakupy.
 
Od początku istnienia Spółki, czyli od 2006 roku, sprzedaż zawsze rosła. Tak też miało to miejsce od początku 2020 roku, a w pierwszej połowie marca sprzedaż biła wszelkie dotychczasowe rekordy. Jednak ograniczenia wprowadzone 14 marca br., związane z handlem w czasie pandemii COVID-19, zmieniły w ciągu 24 godzin sytuację w sklepach naszej sieci. Sklep internetowy Organic24.pl wystrzelił jak z rakiety i nie był w stanie realizować ciągle napływających zamówień, więc wprowadzone zostały istotne ograniczenia asortymentowe, by móc jednak te zamówienia realizować. Sklepy przy ulicach i na osiedlach również odnotowały duże, często wręcz wyśmienite wzrosty sprzedaży. Niestety jednak – dotychczasowa siła handlowa Spółki tkwiąca w sklepach zlokalizowanych w Galeriach Handlowych stopniała o ponad 52% (w niektórych sklepach nawet o 90%!), co w efekcie końcowym dało duży spadek sprzedaży całej Spółki. Dlatego też Zarząd Spółki zdecydował o natychmiastowym skupieniu się nad wykorzystaniem ogromnego potencjału popytowego, jaki widać w innych kanałach sprzedaży.

Spółka wynajęła na terenie Warszawy nowy magazyn, dedykowany wyłącznie pod sprzedaż internetową sklepu Organic24.pl. Magazyn ma kubaturę 6 tyś m3 i jest aż 10 razy większy od obecnego i będzie największym obiektem w Polsce, specjalizującym się w sprzedaży żywności i produktów ekologicznych on-line. Założeniem jest oferowanie pełnego asortymentu jaki jest w ofercie Spółki, czyli kilku tysięcy produktów, łącznie ze wszystkimi świeżymi artykułami takimi jak wędliny, mięso, nabiał, pieczywo, sery, warzywa i owoce czy dania gotowe. Potencjał logistyczny będzie elastycznie dostosowywany do ilości zamówień, głównie dzięki zwielokrotnionej powierzchni magazynowej i do pakowania, znacząco zwiększonej ilości Pracowników, wyposażenia, w tym oczywiście w osprzęt informatyczny. Dostawy na terenie Warszawy i okolic będą realizowane tego samego dnia, a na terenie kraju maksymalnie w 48 godzin.

Obecnie trwają ostatnie przygotowania do rozpoczęcia działalności w nowym obiekcie – planowanej na początek maja.
Równolegle Spółka opracowała, przetestowała i od zaraz uruchamia w wielu sklepach na terenie Polski (szczegółowy wykaz sklepów i nowych usług w zakresie możliwości realizacji zakupów znajduje się na stronie www.organicmarket.pl i jest na bieżąco aktualizowany), nowe możliwości bezpiecznego i wygodnego sposobu realizacji zakupów, w aż 3 wariantach: Click & Collect, Click & Drop oraz Click & Drive gdzie:
 
CLICK – to Zamówienie od Klienta, robione dowolnie przez Telefon, FB, e-mail.
COLLECT – Odbiór osobisty w sklepie lub pod sklepem
DROP – Odbiór „osobisty”, ale z włożeniem zakupów do bagażnika samochodu Klienta na Parkingu pod sklepem
DRIVE – Dostawa do domu Klienta

Podstawowy wariant, jakim jest Click & Collect, jest już z sukcesem realizowany przez kilka sklepów Spółki od początku kwietnia. Płatność za zakupy, Klienci mogą realizować poprzez błyskawiczne płatności mobilne z dowolnego urządzenia podłączonego do Internetu.
Delikatesy stacjonarne działają w Warszawie, Trójmieście, Płocku, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Gliwicach, Tarnowskich Górach, Krakowie, Łodzi czy Konstancinie. Delikatesy on-line działają na terenie całego kraju oferując największy w Polsce asortyment produktów ekologicznych.
Produkty organiczne = ekologiczne = BIO, to takie produkty, które posiadają certyfikat i specjalne oznaczenie na etykiecie. Ze względu na sposób ich otrzymywania, produkty ekologiczne, w odróżnieniu od konwencjonalnych, zawierają znacząco więcej takich składników odżywczych jak minerały, witaminy, antyoksydanty czy nienasycone kwasy tłuszczowe, w ilościach „zaprojektowanych” przez naturę. Ponieważ w rolnictwie ekologicznym nie stosuje się bardzo groźnych dla ludzkiego organizmu: pestycydów, azotanów, sterydów, GMO, antybiotyków, ciężkich metali, syntetycznych substancji konserwujących, koloryzujących czy zapachowych oraz produktów ropopochodnych (w przypadku kosmetyków i środków higieny) – certyfikat ekologiczny jest gwarancją braku tych dodatków w naszych produktach.

 

Sławomir Chłoń – Prezes Zarządu