W dobrej pielęgnacji chodzi nie tylko o skórę

Producent kosmetyków SO’BIO etic, firma LÉA NATURE, to jedna z najstarszych firm produkujących kosmetyki naturalne i organiczne we Francji. Są także producentem żywności ekologicznej i naturalnych suplementów diety.

SO’BIO etic – marka, która szanuje Twoją skórę i planetę

Już w 1996 r, na długo zanim kosmetyki ekologiczne stały się tak popularne jak dziś, firma wprowadziła na francuski rynek linię kosmetyków, których produkty były w ponad 95% pochodzenia naturalnego. Do dziś są jednym z nielicznych twórców, producentów i dystrybutorów prawdziwie organicznych kosmetyków we Francji. Wszystkie produkty są zgodne z wymogami Cosmebio dla kosmetyków organicznych oraz posiadają certyfikat ECOCERT. Obecnie, firma zatrudnia ponad 1500 pracowników, wciąż pozostając firmą rodzinną. Misją firmy jest przyczynianie się do tego, aby nasza planeta była miejscem zrównoważonym, poprzez tworzenie zdrowych produktów, poszanowanie zarówno ludzi, jak i bioróżnorodności, a także przyczynianie się do globalnych inicjatyw temu służących.

Jako firma odpowiedzialna społecznie SO’BIO etic wierzy, że wysiłki producentów powinny koncentrować się w takim samym stopniu na rozwoju ekonomicznym, jak i na inicjatywach środowiskowych. Wdrażanie takiego sposobu myślenia potwierdzają liczne nagrody, które otrzymała firma, takie jak „Zaangażowanie dla Klimatu” (Climate Commitment) za zarządzanie systemem stosowanym do odprowadzania gazów ze szklarni. Z kolei polityka grupy w zakresie CSR (Corporate Social Responsibility) została oceniona jako doskonała przez ECOCERT 26000. Fabryka kosmetyków, zlokalizowana w Perigny, blisko La Rochelle we Francji, została także zbudowana w oparciu o wartości firmy, głownie z ekologicznych materiałów i z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii.

Udział w inicjatywie 1% dla planety

Firma jest również bardzo zaangażowana społecznie. Od roku 2007 SO’BIO etic, firma LEA NATURE jest członkiem inicjatywy 1% dla planety i pozostaje jednym z głównych jej darczyńców zarówno we Francji, jak i na poziomie europejskim. To „dobrowolny podatek”, który jest przekazywany organizacjom działającym na rzecz ochrony środowiska w sześciu obszarach: klimat, żywność, ziemia, woda, dzikość przyrody i zanieczyszczenia. Od roku 2007 SO’BIO etic wsparł około 1330 projektów poprzez inicjatywę 1% dla planety. Suma finansowania wyniosła 8,6 milionów EURO. Za rok 2020 wartość donacji wynosi na dziś 1 505 237 EURO.

Marka SO’BIO etic powstała w roku 2007, kiedy założyciel LEA NATURE, Charles Kloboukoff, zdał sobie sprawę, jak bardzo potrzebne są na rynku kosmetyki naturalne z organicznych składników, które będą bezpieczne, efektywne, przyjemne, a jednocześnie będą odzwierciedlać wartości firmy LEA NATURE: troskę o ludzkość, zdrowe i przyjazne środowisku pozyskiwanie surowców, innowację i rozwój. Celem firmy była nie tylko najwyższa jakość i efektywność produktów, ale także, aby były one dostępne dla każdego. Jako pionier w dziedzinie naturalnych i organicznych kosmetyków marka posiada ogromne doświadczenie przy tworzeniu nowych i sprawdzonych składów. Rozbudowany Dział Badań i Rozwoju zatrudnia wielu naukowców, którzy dbają o jakość i skuteczność produkowanych kosmetyków. To jest również miarą sukcesu marki. Zadowoleni klienci wciąż wracają, bo są ciekawi nowych produktów i przekonani o ich skuteczności. Doskonale tę potrzebę rozumieją menedżerowie marki przeznaczając znaczne środki na badania i rozwój. Bycie liderem i utrzymanie tego statusu zobowiązuje.

3 filary doskonałości formuł kosmetycznych SO’BIO etic to:

PRZYJEMNOŚĆ – kosmetyki SO’BIO etic oferują dobra natury, jednocześnie dając przyjemność zmysłom. Naturalne, delikatne zapachy i właściwości sensoryczne kosmetyków zamieniają każdą chwilę pielęgnacji w chwilę przyjemności.

EFEKTYWNOŚĆ – kilkanaście lat doświadczenia w tworzeniu organicznych kosmetyków, rozbudowany Dział Badań i Rozwoju. Wszystkie kosmetyki są testowane dermatologicznie i mają potwierdzoną badaniami skuteczność.

ETYKA – kosmetyki SO’BIO etic są wytwarzane z najwyższą starannością w kontrolowanym środowisku, aby zminimalizować wpływ produkcji na środowisko naturalne poprzez:

  • opakowania pochodzące z recyklingu lub z plastiku pochodzenia roślinnego, który jest wytwarzany z trzciny cukrowej,
  • korzystanie z czystych i odnawialnych źródeł energii w zakładach produkcyjnych,
  • etyczną politykę zakupu surowców.

Wartości marki SO’BIO etic i zaangażowanie etyczne

Dostępność dla każdego:

  • szeroka oferta produktów do pielęgnacji i higieny zaspokaja codzienne potrzeby każdego typu skóry,
  • ceny produktów mają umożliwić dostępność naturalnych i organicznych kosmetyków także osobom o przeciętnych dochodach.

Innowacja: pionierski duch marki znajduje odzwierciedlenie we wszystkich aspektach rozwoju produktu: innowacje naukowe, sensoryczne i zapachowe zapewniają kosmetykom SO’BIO etic dostarczanie coraz większej przyjemności i wydajność.

Troska: SO’BiO etic jest silnie zaangażowana w dostarczanie organicznych i etycznych produktów kosmetycznych i wykracza daleko poza zakres obowiązków narzuconych przez instytucje certyfikujące w tym zakresie. Dokłada wszelkich starań, aby obietnica kosmetyczna złożona kobietom obejmowała również poszanowanie dobrobytu innych i ochronę środowiska. Formuły do pielęgnacji skory konsekwentnie przekraczają standardy ECOCERT, aby zawierać jak najwięcej składników organicznych. Stąd wynika także rezygnacja ze stosowania w formułach kosmetyków do higieny m.in. oleju palmowego oraz wszelkiego rodzaju siarczanów, nie tylko SLS. Kosmetyki nie zwierają również nanocząsteczek. W pozyskiwaniu surowców marka wspiera lokalnych producentów, pomagając im w przestawieniu się na organiczne metody produkcji.

Nowy zakład produkcyjny

LEA NATURE otworzyła nowy zakład produkcji naturalnych i organicznych kosmetyków oraz innowacyjny ośrodek badawczy we wrześniu 2019 roku. Mieszczący się w La Rochelle i położony 200 metrów od siedziby LEA NATURE. Ten nowy zakład został zaprojektowany całkowicie ekologicznie i uosabia sojusz najnowocześniejszych technologii, produktów najwyższej jakości i ochrony środowiska.

Innowacje ekologiczne w nowej fabryce:

  • ekologiczne oczyszczanie ścieków: technologia biodysków (unikalna we Francji),
  • ekologiczny materiał na biura: farby mineralne, zielone dachy itp.

Działania podejmowane przez twórców marki SO’BIO etic pokazują, że za marką stoją osoby, reprezentujące bardzo określone wartości i kierujące się tymi wartościami we wszystkich aspektach prowadzenia firmy, a także w życiu. Przecież w dobrej pielęgnacji chodzi nie tylko o skórę!